Tingeltangel

mandag den 7. januar 2013

Helt ærligt Helle T!

Nu er det ikke fordi jeg er negativ, jeg bliver bare lidt olm på den der siddende regering, og hele systemet, som jeg synes har et seriøst problem. Jeg er på SU, og det er den debat, der virkelig går mig på nerverne for tiden. Det (lorteregeringen) har tænkt sig at få folk hurtigere gennem deres uddannelser, og skære i SU'en, for at spare lidt over to milliarder om året. For det første, hvis vi studerende skal hurtigere gennem vores uddannelser, så er det sgu også uddannelsessystemet der skal ændres, for der er noget grueligt galt med det! Ting tager den tid de nu engang tager, og sommetider kan man bare ikke komme hurtigere igennem, end man gør, Helle T! For det andet, så synes jeg det er noget pjat, at de vil skære i SU'en, for så kan man fandeme ikke leve! Jeg har sølle 5.000 kroner om måneden, og en husleje på 4.000 kroner, fordi ungdomsboliger er PISSEdyre (for det er jo slet ikke fordi det er boliger for studerende, der absolut ingen indkomst har - think a little?!?) K har foreslået, at man dropper SU'en i sommerferien, men hvorfor helvede skulle man det? Vi har ligesom også ferie, det er jo ikke fordi vi optjener feriepenge af vores SU! Hvis vi ikke skal have SU i sommerferien, så skal I politikere (og resten af DKs befolkning) sgu heller ikke have løn i sommerferien, lad os så se, hvor længe samfundet kan holde sig kørende... Ikke ret længe tænker jeg! I øvrigt ville ingen SU betyde, at vi studerende skulle have et fuldtidsarbejde i vores sommerferie, for at kunne få hverdagen til at fungere, og hvor fanden ville vores ferie så blive af? Det kan godt være, at vi kun studerer, men vi kan sgu også få brug for en ferie! Jeg synes, at man skal droppe alt det pis med at skære i SU'en, og så hellere skære i ministerlønningerne og -pensionerne, der er jo absolut ingen grund til, at de får 50 gange så mange penge, som en almindeligtlønnet! Det er jo dybt vanvid at de skal tro, at bare fordi de selv tror, de er noget ved musikken, så skal de have højere lønninger... det skal de ikke! Eller, de kunne prøve at bruge lidt færre milliarder på det der metrobyggeri, for 22 mia.? Laver de skinnerne af guld eller hvad? Jeg ved godt, at sådan noget er dyrt, men alligevel. Og når nu der er økonomisk krise i Danmark, hvorfor så ikke bare vente med byggeriet? Samfundet fungere fint nok uden de mange metrostationer, det har det gjort i adskillige år, så det kan nok godt lige overleve nogle år endnu, bare lige ind til økonomien er på fode igen.
Så regering: Hank op I trussen! I skal ikke skære i vores SU, hvis ikke I også skærer i jeres egne lønninger!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar