Tingeltangel

søndag den 17. marts 2013

Efterveer!

Har jo lige været udenbys, eller udenlandsk (potato potato), og det har været så skønt så skønt, har lige præcis nået, at lade op til den "åbenbart" kommende snestorm! Nu er jeg så blevet ramt af efterveerne, så at sige.. Jeg havde jo helgarderet mig med masser af solcreme, i form af faktor 50+, og det burde egentlig være umuligt, at blive solskoldet, eller i det hele taget bare solbrændt, gennem et lag af den masse, og det var det nu faktisk også, så det var ikke problemet... Problemet var de steder, jeg ikke lige fik ramt med smørelsen. Jeg var rigtig god til, at creme mig ind om morgenen, men når solen gik ned, fik jeg rigtig øjnene om for mine helligdage.. Og hold nu kæft, hvor gjorde de ondt!! Det var så ubehagelig, at jeg så mig nødsaget til, at købe en solspray med olie, som ikke rigtig skulle smøres på.. Dette var dog kun på mine skuldre, og arme, så det var til at overleve :)
Den sidste dag på min holiday, besluttede jeg, at jeg måtte få lidt sol i hovedet, for jeg nægtede sgu, at tage hjem med et ligblegt ansigt (som er min naturlige farve), så jeg besluttede, at undlade min elskede solcreme, og lagde mig i solen, hvilket desværre resulterede i en brændt pande, og en tud, der var mere rød end Rudolfs, som selvfølgelig også skulle rammes af brandblærere.. :/
SÅ da jeg kom hjem, lignede jeg ærligt talt stribet flæsk, for min "farve" var sgu ikke plantet helt regelmæssigt, men sådan meget tilfældigt..

Nu er jeg som sagt blevet ramt af efterveerne, hvilket betyder, at jeg er ved at gå ud af mit gode skind, sådan bogstaveligt talt! Jeg skaller som aldrig før, og synes virkelig, at det er klamt! Sådan noget gammel hud, der bare fjerner sig fra kroppen i flager, og lægger sig, hvor det har lyst! Fy for fanden! Og det er jo ikke fordi, det hele falder af på én gang, nej nej, det kommer i klaser, her og der. Man kan selvfølgelig godt pille det af, men det er et større arbejde, huden har jo en ganske stor overflade - har jeg opdaget! Der er dog ét sted, der er værre at skalle end andre, og det er i hovedbunden, for der er det sgu svært at komme til, pga. alt det hår, der vokser der.. Jeg har seriøst lignet en, der har arbejdet som fiskepelser, og som har dyppet hovedet lidt for meget i fiskepelsen, ikke lige det fedeste... :/

Nå, men alting har en ende, og det har mit hamskifte vel også?!? Skalleperioden i mit hoved er heldigvis slut, nu mangler kun resten af kroppen ;)
Så der er da lys for enden af tunnelen! :D (som jeg forøvrigt også fandt i de varmere lande)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar