Tingeltangel

mandag den 20. maj 2013

Glædelig fremmedsprogsdag!!

Beklager, jeg har forsømt bloggen igen, jeg har arbejdet en hel del, nydt sommeren, og så har min computer bare ikke rigtig virket, så er man altså lidt afskåret fra omverden, føler mig som en huleboer.. har godt nok min telefon, men et eller andet sker, når jeg prøver at skrive på bloggen, det kan bare ikke lade sig gøre!

Håber I nyder pinsen, hvad er pinsen egentlig?!? Tror pinsen er den eneste helligdag, jeg ikke ved, hvad går ud på... Jeg har imidlertid undersøgt sagen og fundet ud af, at pinsen var den dag, 10 dage efter Kristi luftfart, hvor Helligånden kom, og lærte apostlene at tale på fremmede sprog, og dermed var de i stand til at at sprede det kristne budskab, så med andre ord, er pinsen altså fremmedsprogs dagen. Det er ikke fordi jeg er kristen, at jeg skriver om de her helligdage, min tanke er bare, at man nærmest er forpligtet til at vide, hvad de dage, man har betalt fri, står for. De er jo alle på en eller anden måde "krydre røv" dage, hvor vi ikke behøver at tænke på arbejdslige gerninger, vi kan bare slappe af, mens vi tjener kassen - hvis altså vi får en god løn, ellers tjener vi vist bare knapper ;)

I lørdags var der jo karneval i København, og af en eller anden grund havnede jeg midt i det hele, det var aldeles ikke planlagt, det var ikke lige 1000 mennesker jeg havde mest løst til at rende rundt med, når der var 100 grader varmt, men det var nu alligevel ganske underholdende :) Sådan nogle samba-kostumer er nu altså virkelig fede! Nok ikke noget jeg selv ville optræde i, da jeg ikke er fan af at vise flæsk på den måde, men min dybeste respekt til de, der tør skræve op og ned ad strøget, mere eller mindre nude, mens jeg slet ikke tør tænke på, hvor mænd anbringer deres hænder og tanker, når der kommer sådan et optog op gennem byen. Det er vist meget heldigt, at der er høj musik til at overdøve ens tanker ;) Der var dog noget, der forbavsede mig ved det optog der, og det var, at der på et stillads på en lastbil stod en ung pige, og dansede topløst, iført en lille tangatrusse og bodypaint på brysterne... Det er selvfølgelig fint nok, når hun selv har indvilliget i det, men come nu on, hun var den eneste! Det synes jeg sgu lidt er at udstille sig selv! Hvis der havde været mange andre, der havde været topløse med hende, men hun var den eneste, og det synes jeg altså er lidt usmageligt, men det kan godt være, at det bare er mig, der er lidt gammeldags :)

I må have en dejlig 2. pinsedag, og huske at lære fremmedsprog i dag, tror det er i dag, det er muligt ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar