Tingeltangel

torsdag den 23. maj 2013

Negle og det der lak.

Der er noget jeg altid har holdt meget af, og det er mine negle, og at lakere dem, synes det er så fint og feminint, når man finder sin neglelak frem, og smører negle - og fingre - godt ind :)
Især fransk manicure er en favorit!

Jeg har dog et lille, ret stort problem, nemlig at jeg er højrehåndet... Så når jeg lægger neglelak, bliver min venstre hånd rigtig flot, men når det kommer til den højre hånd, er det som om glansbilledet krakelerer en hel del, af en eller anden grund ryster helt ekstremt, og så kan man sige sig selv, at det ikke bliver det pæneste, men jeg klarer den, jeg render bare rundt med den højre hånd i lommen, så er der ingen, der lægger mærke til noget ;) Jeg har så også lige et andet problem, nemlig, at jeg er lidt utålmodig, men faktisk kun når det kommer til neglelak (ej okay, det er så løgn, jeg er også utålmodig, når det kommer til gamle damer og indkøb, og når det kommer til ventetid hos lægen - det vender jeg tilbage til om lidt). Men min manglende tålmodighed gør, at jeg altid får lavet klumper i neglelakken, inden den er tør, men jeg lader bare som om, jeg ikke kan se det. Her er dagens resultat:

Lilla med lilla :)

Nå, og så lige tilbage til ventetid ved lægen... Har i dag været ved lægen, hvor jeg havde tid klokken 10, en tid jeg har haft i en måned ca.  Jeg var der ti minutter før, for hader at komme for sent, og de der ti minutters ventetid gør mig altså ikke noget, jeg er trods alt ikke flue knepper. Jeg sad så og ventede, og ventede... Da klokken var 11:15, fik jeg taget mig sammen til at spørge, hvornår det var min tur (jeg er meget ydmyg (selvom det måske ikke virker sådan her), og tager mig som regel god tid inden jeg brokker mig, da jeg er overbevist om, at der altid er en grund til, at der er ventetid). Skrankepaven forklarede mig så, at de var omkring en time forsinkede, og jeg kan jo ikke just sige, at det kom bag på mig, for jeg havde jo allerede ventet en time og et kvarter, så jeg satte mig stille og roligt tilbage på min plads og ventede videre, jeg kunne jo ikke rigtig gøre noget, for at fremme processen. Efter 1½ time var det endelig min tur, og lægen undskyldte ventetiden, hvor til jeg selvfølgelig svarede, at det var fint nok, selvom jeg syntes, det var træls. 
Jeg synes altså bare det er irriterende, at der skal være så lang ventetid nogle steder, det er selvfølgelig hvad der sker, men de kunne godt tage at sige det, når man melder sin ankomst, så man kan lave noget i ventetiden, i stedet for bare at sidde og glo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar