Tingeltangel

fredag den 10. maj 2013

Glædelig Kristi luftfart!

I går fejrede vi Kristi luftfartsdag, altså dagen, præcis seks uger efter Skærtorsdag, hvor Jesus steg til himmels, og blev ophøjet til Guds højre hånd. Jeg må tilstå, hvis det at gå fra at være en levende person, til at være en højre hånd betyder ophøjelse, så vil jeg sgu nødigt ophøjes, jeg har det meget godt med to arme, to ben og sådan cirka fem liter blod... nåeh ja, og så et pulserende hjerte og hjerneaktivitet! Tror ikke rigtig, at folk går op i, hvad Kristi himmelfartsdag er, altså udover måske de kristne, tror bare de fleste ser dagen som en fridag, hvor de får lov til at slappe af og nyde livet, hvis altså muligheden er der :) Håber I har nydt jeres luftfartsdag :o)

Jeg havde en dejlig dag, ikke at jeg lavede noget spændende, men tanken om at have fri, altså sådan helt fri, hvor man ikke har nogen forpligtelser, den den var rigtig dejlig :) Jeg tog på en skøn 10-kilometers cykeltur til Holmen/Operaen, og legede turist i indre by. Her er lige lidt billeder:


Det smukke Amalienborg :) Tror, der var nogle hjemme, der var i hvert fald en hel del flag i de der stænger :)



Nu ved jeg at vejret ikke var så godt i Nordsjælland, eller det er måske mildt sagt, for har hørt, at det var et rigtig lortevejr, hvor det stod ned i stænger, men det var altså ikke sagen i København. Jeg følte mig som en eller anden i et underligt stripshow da jeg cyklede derud ad, for da jeg tog hjemmefra havde jeg både frakke og halstørklæde på, men da jeg var fremme, lå det ligeså pænt i min cykelkurv. Altså jeg havde selvfølgelig stadig alt mit andet tøj på, man er trods alt nødt til at være bare en smule anstændig, når man er turist :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar